• Aktualności

• TYDZIEŃ BEZPIECZEŃSTWA

• Poniedziałek 21.10.2019

W poniedziałek rozpoczął się w naszej szkole coroczny Tydzień Bezpieczeństwa. Zgodnie z zaplanowanym dniem dzieci i młodzież zapoznały się z zasadami bezpiecznego zachowania w kontakcie z psem. Zajęcia prowadziły panie z ośrodka Słoneczny Stok, którym pomagał pies Panczo.

Ogłoszony został również konkurs plastyczny, w ramach akcji „Odblaskowa cała szkoła” pt. „Bezpieczni na drodze”. Konkurs miał na celu promowanie noszenia odblasków.

Wtorek 22.10.2019

Tego dnia dzieci uczestniczyły w zajęciach w ramach kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd-szlaban na ryzyko” . Szkolenie prowadziła p. Magdalena Mitońska oraz funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, którzy przybliżyli uczniom zasady bezpiecznego poruszania się na przejściach i przejazdach kolejowych. Uczniowie otrzymali odblaski oraz książeczki edukacyjne.

Środa 23.10.2019

W środę uczniowie naszej szkoły wybrali się  do jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Radwanowicach, gdzie o zasadach bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia pożarowego  oraz o pracy strażaka opowiedzieli
              im  p. Piotr Walczowski oraz p. Stanisław Baranowski.

Również tego dnia młodzież z klas IV-VIII uczestniczyła  w spotkaniu z policjantką z Komendy Powiatowej Policji w Krakowie – p. Beatą Dulewicz, która mówiła jak unikać zagrożeń związanych z wiekiem dorastania,
              o niebezpieczeństwach związanych z korzystaniem z Internetu  oraz o tym jak dbać o swoje bezpieczeństwo.

Czwartek 24.10.2019

W tym dniu odbyła się próbna ewakuacja w naszej szkole, która przebiegła bardzo szybko i sprawnie, za co zostaliśmy pochwaleni przez prezesa Ochotniczej Straży Pożarnej p. Stanisława Baranowskiego, który czuwał nad przebiegiem akcji.

Ponadto  uczniowie i młodzież wzięli udział w warsztatach zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej prowadzonych przez p. Paulinę Mitońską. Każdy uczeń miał możliwość przećwiczenia  zasad resuscytacji na fantomie.

Piątek 25. 10.2019

Ostatniego dnia  przedszkolaki i uczniowie z klas I-III  jeszcze raz utrwalili  i przećwiczyli  zasady bezpiecznego zachowania w kontakcie z psem na zajęciach   z p. Moniką Latko.

Odbyło się podsumowanie Tygodnia Bezpieczeństwa, oraz finał konkursu „Bezpieczni na drodze”. Pani Dyrektor wręczyła pamiątkowe dyplomy i drobne upominki uczniom, którzy wzięli udział w konkursie.

Nagrodzeni uczniowie:

I miejsce – Michał Woźniak

II miejsce- Kamila Rajca, Kamil Szwajcowski

III miejsce- Ksawery Kulka, Szymon Wójs

Dziękujemy  wszystkim za pomoc i zaangażowanie  w przeprowadzeniu akcji- Tydzień Bezpieczeństwa.

• „zaśpiewaj i TY NIEPODLEGŁEJ”

• We wrześniu uczniowie klasy II przygotowywali się do konkursu piosenki patriotycznej: „zaśpiewaj i TY NIEPODLEGŁEJ”, organizowanego przez Wojewodę Małopolski, Kopalnie Soli „Wieliczka” S.A. Celem Konkursu jest propagowanie wśród dzieci i młodzieży postaw patriotycznych poprzez zapoznanie i wykonywanie przez nich utworów patriotycznych mających na celu wspólne świętowanie rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Konkurs ma również na celu popularyzację walorów artystycznych i wychowawczych utworów muzycznych, rozwijanie pasji i talentów dzieci poprzez promocję młodych wykonawców biorących udział w konkursie.

Klasa II zaprezentowała utwór pt. „FLAGA”.

• LABIRYNT LUSTER W KRAKOWIE. ZNAJDŹ DROGĘ WYJŚCIA

•      Uczniowie  klas IV-VIII, dnia 24.10.19r, odwiedzili Krakowski Labirynt Luster na ul. Grodzkiej w Krakowie, gdzie  czekał na nas   labirynt okraszony niezliczoną ilością luster, poddających w wątpliwość percepcyjne zdolności zmysłów. Każdy uczestnik zabawy decydując się na wejście, w systemie korytarzy, musiał odnaleźć ten, który doprowadzi do wyjścia. Trudno było  nie dać się zwieść i znaleźć wyjście z labiryntu, bo czekały na nas  na ślepe zaułki.  Kolejną atrakcją był „ Pokój Nieskończoności”, w którym nie było początku i końca przestrzeni. Ostatnia  emocjonująca i niecodzienna przygoda to nowoczesna technologia VR  (virtual reality) -  czyli  rozrywka w wirtualnej rzeczywistości. Tego rodzaju rozrywka to dobry pomysł na ciekawe spędzenie wolnego czasu nie tylko dla maniaków gier komputerowych.  To była świetna zabawa zarówno dla uczniów, jak i  opiekunów! Dziękujemy członkom Szkolnej Rady Uczniowskiej za wspaniały pomysł na spędzenie popołudniowego czasu w Krakowie.

Opiekun SzRU – Izabela Kołodziej

• JESIENNE WIERSZOBRANIE FUNDACJI „MIMO WSZYSTKO” ANNY DYMNEJ

• 23 października  Uczniowie Integracyjnej Szkoły Podstawowej w Radwanowicach mieli przyjemność  uczestniczenia  w jesiennym Wierszobraniu  Fundacji Mimo Wszystko, które poprowadziła Pani Anna Dymna. Wiersze i piosenki opowiadały  o miłości i przyjaźni. Pięcioosobowa grupa uczniów z  klasy VIII, przygotowanych do występu przez Panią Kamilę Szkodlarską oraz Panią Dorotę Kieś czyli: Justyna Malik, Anna Król, Michał Bobela, Małgorzata Wilk oraz Oliwia Kasperczyk zaprezentowała przed szeroką publicznością  rozbudowany program artystyczny pod tytułem „Historia Pewnej Znajomości” przy akompaniamencie ukulele, na której grała  Pani Izabela Kołodziej. Natomiast  Krystian Ślusarczyk z klasy VII przygotowany przez Panią Annę Tymkowicz – Szelest wyrecytował wiersz  Marcina Urbana pod tytułem „ To, co nadaje sens”. Dziękujemy organizatorom za piękny, wspólnie spędzony  czas podczas Wierszobrania na którym jak zwykle zagościli znakomici artyści.

Izabela Kołodziej

• "ZOSTAŃ POMOCNIKIEM LEŚNIKA"

• 16 października klasa II wybrała się do lasu, by zrealizować tam ścieżkę edukacyjną w ramach projektu „Zostań pomocnikiem leśnika”.  Celem projektu jest zainteresowanie dzieci i młodzieży specyfiką pracy leśnika, pomoc     w zrozumieniu zagadnień związanych z gospodarką leśną oraz przybliżenie tajemnic lasu. Pogoda nam dopisała. Udało nam się zrealizować pierwszą część projektu w Nadleśnictwie Krzeszowice. Już niedługo kolejny etap.

• WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA

• „Jesień, czerwone słońce, piasek we włosach i morze,

tu wszystko się kończy i zaczyna Gdańsk, Sopot Gdynia

Parafraza słów piosenki zespołu eM niech będzie wstępem do krótkiego wspomnienia wycieczki klas ósmych do Trójmiasta.

16 października. Pobudka wcześnie rano, bo wyjazd już o 7.04 z Krakowa Głównego do Gdańska. Wielkie emocje, oczekiwanie… byle nie spóźnić się na pociąg.

Wszyscy dotarli na czas, więc mogliśmy znaleźć wagon i zająć miejsca, bo przed nami długa droga i jeszcze przesiadka w Warszawie Centralnej. Wszystko poszło gładko i po ponad 7 godzinach dotarliśmy do celu. Najpierw szybki obiad, potem spacerkiem do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego przy ulicy Wałowej, bo zaraz o 16.00 mieliśmy zwiedzać Muzeum II Wojny Światowej. Na szczęście od miejsca noclegowego było tam już tylko 5 minut. Ekspozycja muzealna zrobiła na nas ogromne wrażenie, to nie zwykłe muzeum, mnóstwo tam nowoczesnych multimediów.

Dopiero wieczorem po zwiedzaniu zostaliśmy zakwaterowani w schronisku i mogliśmy zasłużenie odpocząć (choć wcale nam się nie chciałoJ).

Po „spokojnie przespanej” nocy czekał nas bardzo wyczerpujący dzień. Już o 9.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie legendarnej Stoczni Gdańskiej. Następnie pod Pomnikiem Trzech Krzyży spotkaliśmy się z panią przewodnik Ewą Sikorą, która miała oprowadzać nas po Gdańsku. Zobaczyliśmy najważniejsze punkty gdańskiej Starówki: Pocztę Polską, Żurawia, Bramę Wyżynną, uliczkę Mariacką, Długi Targ, Kościół Najświętszej Marii Panny, Fontannę Neptuna. Popłynęliśmy także na Westerplatte. Po całodziennym zwiedzaniu, zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do schroniska.

Ostatni dzień przeznaczyliśmy na pozostałe miasta Trójmiasta: Gdynię i Sopot. Centrum Nauki Eksperyment był pierwszym punktem w planie zwiedzania na ten dzień. Potem znów pod swoje opiekuńcze skrzydła wzięła nas pani Ewa Sikora, by pokazać nam Skwer Kościuszki, molo Jana Pawła II, a przy nim statki. Jeden z nich Dar Pomorza obejrzeliśmy od środka. Byliśmy też na najwyższym wzniesieniu w Gdyni - Kamiennej Górze, by podziwiać to miasto z innej perspektywy. Na koniec pojechaliśmy trolejbusem do Sopotu. Piękną ulicą Monte Cassino przeszliśmy do najwspanialszego chyba miejsca w Sopocie – Molo. I tam na pięknej plaży w Sopocie zastał nas wieczór… Trzeba było przyjąć do wiadomości, że to koniec naszej wycieczki. Czekała nas dłuuuuga podróż….

Wróciliśmy zatem do Gdańska, zabraliśmy bagaże ze schroniska, by o 21.50 wyruszyć w drogę powrotną do Krakowa. Nocna podróż była męcząca…, ale co to dla wytrawnych młodych turystów! Nieco spóźnieni dotarliśmy do Krakowa, by rozstać się z kolegami, ale przecież nie na długo…

Co pozostanie? Wspomnienia, wrażenia, zdjęcia, pamiątki, może piasek z plaży w Sopocie…      I mam nadzieję, że kiedy powrócicie do tych miejsc za kilka lat jako dorośli ludzie, wspomnicie wycieczkę z koleżankami i kolegami z klas ósmych oraz ich wychowawczyniami Alicją Stanek-Pałką       i Mileną Błądek-Byczek.

• „WARSZAWSKIE KOLOROWE DNI….”

• W dniach 15-17.10.2019 r. część uczniów klasy VIII, uczestnicy zajęć rewalidacyjno – wychowawczych oraz podopieczni Świetlicy Terapeutycznej im. Brata Alberta wybrali się na wycieczkę do stolicy. Plan zwiedzania był bardzo napięty. Zobaczyliśmy warszawski symbol – Syrenkę, polecieliśmy w kosmos, dzięki możliwościom, jakie daje nam Planetarium Centrum Nauki Kopernik, a nawet wpadliśmy z wizytą do króla Zygmunta III Wazy na lekcję muzealną. Miłośnicy sportowych emocji mieli okazję zwiedzić stadion i poczuć się, jak prawdziwi piłkarze! Podróżowaliśmy metrem i spacerowaliśmy po starówce zapoznając się z piękną architekturą miasta. Wjeżdżając na 30. piętro Pałacu Kultury i Nauki, obejrzeliśmy panoramę  z lotu ptaka. Byliśmy bardzo dzielni i każdy zrobił sobie zdjęcie tuż przy samym oknie. Zwiedzaliśmy warszawskie Łazienki, a także zapoznaliśmy się z fauną
              i florą ogrodową. Nie zabrakło też czasu dla siebie! Wieczorami, po owocnym zwiedzaniu miasta siły nas nie opuszczały! Zorganizowaliśmy prawdziwe pidżama party!

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, naładowani magią miasta i przepełnieni wiedzą historyczną, wróciliśmy do Radwanowic. Jesteśmy pewni, że nie była to nasza ostatnia wizyta w stolicy! Warszawa, choć tak różna w swej strukturze od Krakowa, na stałe zapisze się
              w naszej pamięci, bo przecież, jak śpiewał Czesław Niemen „przywitał pięknie nas, warszawski dzień…”. Długo jeszcze śnić będziemy o Warszawie.

• WYCIECZKA KLASOWA DO GOŁKOWIC GÓRNYCH I NOWEGO SĄCZA

• W dniach 15–16.10.2019 roku, klasa V wyjechała na dwudniową wycieczkę rekreacyjno-sportową w okolice Starego Sącza i Gołkowic Górnych. Wyjazd nastąpił  spod ISP w Radwanowicach około godziny 8:10. Nasza wspólna podróż minęła w miłej, spokojnej atmosferze, której towarzyszyła piękna pogoda, utrzymująca się przez cały wyjazd. Po 2,5 godzinach jazdy, niemal od razu przystąpiliśmy do zwiedzania Enklawy Przyrodniczej „ Bobrowisko”, gdzie przeszliśmy się pięknym szlakiem edukacyjnym. Następnie udaliśmy się już do Naszego miejsca noclegowego, Ośrodka Jordanova w Gołkowicach Górnych.  Tam po rozpakowaniu bagaży i przydzieleniu pokoi, udaliśmy się na pyszny obiad. Następną część dnia spędziliśmy w formie rekreacyjno- sportowej, a mianowicie granie meczu w piłkę nożną zarówno na Orliku, jak i na hali sportowej.  Po wyczerpujących meczach, przyszedł czas odpoczynku w postaci kiełbaski z ogniska, w ramach kolacji, oraz wieczoru filmowego na świetlicy. Na drugi dzień, świeżo wypoczęci i posileni pysznym śniadaniem, wyruszyliśmy na piękny  rynek w Starym Sączu, gdzie udało Nam się zwiedzić Klasztor sióstr Klarysek, na placu św. Kingi. Na zakończenie wyprawy, udaliśmy się na basen sportowo-rekreacyjny Aqua Centrum Chełmiec, który wyciągnął z Nas wszystkich mnóstwo energii i kalorii, które w drodze powrotnej musieliśmy uzupełnić w restauracji McDonald J . Całą wycieczkę zakończyliśmy bezpiecznym powrotem pod ISP Radwanowice punkt o godz. 19.

• WYCIECZKA DO DUSZNIK ZDROJU

• Uczniowie klas VI i VII naszej szkoły w dniach 8 – 11.10.2019 udali się na wycieczkę do Dusznik Zdroju, uzdrowiskowej miejscowości położonej na Dolnym Śląsku.

Podczas pobytu uczniowie mieli okazję zarówno na bezpośredni kontakt z przyrodą, jak i poznanie atrakcyjnych i unikalnych miejsc. Odwiedziliśmy miejsce, gdzie rośliny są mięsożerne, a człowiek musi uważać, żeby nie ….wsiąknąć. Jest to rezerwat przyrody „Torfowisko pod Zieleńcem”. Udaliśmy się również na wycieczkę do schroniska „Pod Muflonem” w Górach Bystrzyckich oraz do Centrum Polskiego Biathlonu „Jamrozowa Polana”.

Czerpaliśmy papier, podziwialiśmy kolekcję znaków wodnych i historycznych banknotów w Muzeum Papiernictwa. Podróżowaliśmy w czasie w Muzeum Zabawek. W Kopalni Złota zobaczyliśmy podwodny wodospad, jechaliśmy podziemnym tramwajem, spotkaliśmy się z Gnomem I Górnikiem, zwiedziliśmy Muzeum Minerałów. Na koniec odwiedziliśmy średniowieczną osadę, gdzie zaprzęgnięto nas do kieratu, nie mogliśmy wyjść z labiryntu strachu i ledwo uszliśmy z życiem po spotkaniu ze Złotostockim Katem.

Pomimo niezbyt przyjemnej aury za oknem, zabłoconych butów, wróciliśmy uśmiechnięci i zadowoleni.

Wychowawcy klas VI i VII

• PASOWANIE NA PIERWSZOKLASISTĘ

• 14 października w Naszej Szkole odbyły się uroczyste obchody Dnia Edukacji Narodowej. Tego dnia świętowała cała społeczność szkolna, a w szczególności uczniowie klasy pierwszej, którzy oficjalnie zostali włączeni do braci uczniowskiej. Klasa pokazawszy swój program artystyczny, przygotowany we współpracy z kolegami z klasy III, a następnie złożyła uczniowskie ślubowanie i została pasowana na uczniów przez Panią Dyrektor mgr Darię Nowak.

Uroczystości dopełnił występ klasy II poświęcony Świętu Edukacji Narodowej.

• "KRAKÓW I OKOLICE W LEGENDZIE"

• W sobotę, 12 października 2019 uczniowie klasy III  rozpoczęli realizację projektu „Kraków i okolice w legendzie”. Projekt ten zakłada poznanie w trakcie wycieczek, kilku wybranych legend związanych z Krakowem i jego okolicami . Jako cel naszej pierwszej wyprawy wybraliśmy ruiny zamku Tenczyn w Rudnie, siedzibę możnego rodu Tęczyńskich. Pani przewodnik w bardzo ciekawy sposób opowiedziała nam historię tego zamku oraz legendy z nim związane. Na dużym dziedzińcu zamkowym wszyscy z zainteresowaniem słuchali o  dziejach rodu Tęczyńskich, historii zamku od czasów jego świetności , gdy nosił miano ”małego Wawelu” aż po czasy potopu szwedzkiego, kiedy to  w dużej części uległ zniszczeniu. Legendy o wielkich skarbach znajdujących się w lochach zamkowych, których strzegą diabły pod postacią wielkich psów,  czy postaci tajemniczego rycerza krążącego po nocy w zamku, i którego spotkanie grozi pozostaniem tam na zawsze , przyprawiły niektórych o dreszcze  emocji. Ostatnim punktem zwiedzania była wieża widokowa skąd podziwialiśmy piękne widoki Rudna i okolic. Pani przewodnik zachęciła nas, do ponownego odwiedzenia zamku przy okazji różnych wydarzeń, które tam się odbywają, jak chociażby rekonstrukcje historyczne, turnieje, wystawy. Korzystając z pięknej jesiennej pogody i gościnności pana Prezesa Ochotniczej Straży Pożarnej  w Rudnie, który udostępnił nam miejsce na terenie strażnicy , rozpaliliśmy ognisko i usmażyliśmy kiełbaski. Mieliśmy także okazję, aby zagrać w piłkę nożną lub badmintona. Już w drodze powrotnej omawialiśmy następny wspólny wyjazd. Wszyscy zadowoleni i w dobrych humorach wróciliśmy do domu.

• TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ

• 9.10.2019 r. to data którą warto zapamiętać. W tym dniu odbył się Turniej Piłki Nożnej Uczniów Szkół Podstawowych Gminy Zabierzów o Puchar Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Więckowicach. Już po raz trzeci, udało się nam jako szkole ISP Radwanowice wystartować w tych rozgrywkach. Zawody, jak co roku organizowane są z wielkim zapałem, chęcią i zaangażowaniem. Wkładane jest w to mnóstwo serca, ale jak zawsze dzięki temu z każdym rokiem chce się tam wracać i brać udział. Zaproszeni byli specjalni goście, między innymi dyrektorzy szkół, Pani wice dyrektor Państwowego Gospodarstwa Wodnego, przedstawiciele Gminy Zabierzów oraz Powiatu Krakowskiego, a dla samych uczestników największą niespodzianką była obecność  wielokrotnego reprezentanta Polski, oraz byłego gracza Wisły Kraków  Pana Damiana Gorawskiego, który osobiście wręczał nagrodę dla najlepszego piłkarza turnieju.

Naszą Szkołę reprezentowali:

ADRIAN PIECHNIK KL.V      (C)

SZYMON WOŹNIAK KL V

SZYMON CHOCHÓŁ KL.V

JAKUB SOBIERAJ  KL.V

JAKUB BYCZEK KL.IV

KAROL BYCZEK KL.IV

SZYMON WÓJS KL. III

KLAUDIUSZ CHOLEWA KL.III    (BR)

Turniej rozpoczął się o godz.9.15 po rozlosowaniu grup, a grup było 2,bo aż 10 szkół zaszczyciło swoją obecnością zawody. A były to szkoły: SP Radwanowice, SP Rudawa, SP Brzoskwinia, SP Nielepice, SP Rząska, SP Bolechowice, SP Brzezie, SP Balice, SP Kobylany, SP Zabierzów. My rafiliśmy do grupy „A” wraz ze szkołami  RUDAWA, BRZOSKWINIA, NIELEPICE i RZĄSKA. Mecze były rozgrywane systemem  4+1  „każdy z każdym” w swojej grupie 1x po 8 min. Pierwszy nasz mecz ze szkołą Brzoskwinia zakończył się remisem 1:1, drugi mecz z Rudawą niestety przegraliśmy 0:3, trzeci mecz z Nielepicami uzyskaliśmy ponownie remis 3:3, a ostatni mecz grupowy przegraliśmy z Rząską 2:0. W grupie zajęliśmy 4 miejsce, a w końcowym rozrachunku VIII.

Organizatorzy przygotowali nagrody w postaci statuetek dla najlepszego strzelca, zawodnika, oraz bramkarza turnieju. Wielkie gratulacje dla naszego bramkarza Klaudiusza Cholewy, który został nagrodzony jako najlepszy bramkarz turnieju.

Dodatkową atrakcją  wydarzenia było obecność Państwowego Gospodarstwa Wodnego, które przygotowało liczne konkursy, quizy i krzyżówki z nagrodami dla wszystkich uczestników. Organizatorzy zapewnili zawodnikom posiłek w postaci pizzy, napoi, słodyczy i wielu innych udogodnień. Jako szkoła bardzo dziękujemy za zaproszenie i liczymy, że za rok po raz kolejny zagościmy na tak wspaniałym turnieju.

• Z WIZYTĄ U NASZYCH PRZYJACIÓŁ W WIELICZCE

• W środę, 02.10.2019 r. uczniowie klasy VIII - oddziału edekacyjno-terapeutycznego mieli okazję odwiedzić szczególne miejsce i niezwykłych ludzi - Zespół Szkół Specjalnych im. A. Kosiby w Wieliczce. Dla jednych, było to już kolejne spotkanie, dla innych nowa przygoda. Poznaliśmy się kilka lat temu, gdy funkcjonowało jeszcze Niepubliczne Gimnazjum Specjalne w Radwanowicach, dzięki udziałowi w konkursie fotograficznym. Na gali rozdania nagród polubiliśmy się tak bardzo, że postanowiliśmy poznać się bliżej. Regularnie piszemy do siebie listy, opisując, co ciekawego u nas się wydarzyło i przynajmniej raz w semestrze organizujemy spotkania integracyjne na terenie swoich, jakże kontrastowo różnych szkół. Naszych gości zachwyca położenie, okolica, sad, dostęp do pięknej przyrody i kameralna, wręcz rodzinna atmosfera szkoły w Radwanowicach. My zaś jesteśmy pod wrażeniem wielkości, infrastuktury, wyposażenia i ... dużej ilości podopiecznych szkoły w Wieliczce. Wzajemnie się obdarowujemy i ubogadzamy, lubiąc ze sobą wspólnie spędzać czas. Tradycyjnie już, Gospodarze przygotowali dla nas wiele atrakcji. Odbyły się tańce ze wstęgami (i z partnerami, których tak bardzo brakuje naszym uczennicom ;) oraz warsztaty plastyczne, których efektem były piękne, owocowe drzewa. W nagrodę za zaangażowanie czekał na nas poczęstunek, własnoręcznie przygotowany przez naszych Przyjaciół, w postaci zupy i galaretki.

Szkołę w Wieliczce opuszczaliśmy zadowoleni, z uśmiechami na twarzach. Już nie możemy doczekać się kolejnego spotkania, tym razem u nas.

Tekst i zdjęcia: Dorota Kieś

• TURNIEJ HALOWEJ PIŁKI NOŻNEJ

• 1 października 2019 odbył się turniej halowej piłki nożnej na szczeblu miejsko gminnym  na hali w Zabierzowie. Były to rozgrywki Igrzysk Młodzieży Szkolnej rocznika 2005-2006. Naszą szkołę reprezentowało siedmioro uczniów : Michał Majewski, Oskar Łukasik, Mikołaj Łukasik, Mateusz Nowak, Jakub Nowak, Kacper Śliwiński oraz Adrian Macałka. Po rozlosowaniu drużyn nasza szkoła została przydzielona do grupy A i trafiła na SP Rudawa, SP Kobylany oraz SP Zabierzów. W pierwszym meczu pomiędzy ISP Radwanowice a SP Zabierzów padł wynik 0:7 dla szkoły z Zabierzowa. W drugim meczu, nasza szkoła pokonała SP Kobylany 2:0. Trzeci mecz grupowy, z SP Rudawa był bardzo zacięty i wygrywając 1:0 niestety przegraliśmy 1:2 i nie wyszliśmy z grupy. Pozostał nam jeszcze mecz o 5 miejsce z drużyną SP Nielepice. Mecz był strasznie zacięty i w regulaminowym czasie padł wynik 1:1, a więc emocji nie było końca, ponieważ czekała nas 5 minutowa dogrywka, która nie przyniosła rozstrzygnięcia. A więc czekały na nas rzuty karne. W tym elemencie lepsi okazali się chłopaki z SP Nielepic i zajęli 5 miejsce. My natomiast musieliśmy zadowolić się miejscem szóstym na siedem drużyn. Wszystkim chłopakom reprezentującym naszą szkołę dziękujemy i gratulujemy osiągniętego rezultatu. Turniej wygrała szkoła z Bolechowic, która była poza zasięgiem wszystkich drużyn i będzie reprezentowała naszą gminę w zawodach na szczeblu powiatowym.

• DZIEŃ CHŁOPAKA

• 30 września 2019r., obchodziliśmy w naszej szkole  Dzień Chłopaka. Z  roku na rok jest coraz popularniejszym świętem, choć  nie jest oficjalnym świętem, które wskazywane byłoby  w większości kalendarzy. Co ciekawe, w zależności od kraju przypada w inny dzień. O ile w Polsce Dzień Chłopaka obchodzony jest 30 września, o tyle na Malce 7 lutego, Wielkiej Brytanii i Irlandii – 5 kwietnia, Brazylii – 15 lipca, Norwegii – 7 października, a Kanadzie – 25 listopada. Dzień Chłopaka świętują przede wszystkim nastolatki – składają życzenia, wręczają drobne upominki. W naszej szkole Wszyscy Chłopcy otrzymali od koleżanek z klas drobne upominki, od SzRU cukierki,   a od Grona Pedagogicznego Dzień Bez Pytania J.